دروازه‌بان تیم ملی فوتبال افغانستان 'پدیده ورزشی' شمال آلمان شد

 

 
 

 

منصور فقیریار دروازه بان تیم ملی فوتبال افغانستان که اکنون در باشگاه "اولدنبورگ" کشور آلمان بازی می‌کند به عنوان پدیده ورزشی شمال آلمان معرفی شد.

فدراسیون فوتبال افغانستان با ارسال خبرنامه‌ای به رسانه‌ها روز سه‌شنبه اعلام کرد که براساس نظر سنجی که توسط سایت ورزشی کلیک ان. دی. آر (www.ndr.de ) انجام شده، منصور فقیریار با کسب بیش از ۱۵ هزار رای به عنوان پدیده ورزشی سال ۲۰۱۳ شمال آلمان انتخاب شد.

در خبرنامه آمده در آمارگیری که توسط این سایت ورزشی در شمال آلمان راه اندازی شده بود، منصور فقیریار با کسب بیش از ۱۵ هزار رای از سوی کاربران اینترنتی توانست که از "مکس کروز" و "مکسی میلیانو آرنولد" دو ستاره بوندسلیگای یک آلمان پیشی گیرد و جایزه پدیده ورزشی شمال آلمان را از آن خود کند.

دو رقیب منصور فقیریار، مکس کروز از باشگاه مونشن گلادباخ توانست بیش از سه هزار رای بگیرد و مکسی آرنولد نیز از تیم ولفسبورگ با گرفتن بیش از ۱.۲ هزار رای به ترتیب در مکان‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

براساس اعلام فدراسیون فوتبال افغانستان وبسایت ورزشکاران شمال آلمان درگزارشی از درخشش خارق العاده منصور فقیریار در مسابقات فوتبال جنوب آسیا و نقش مهمی که او در قهرمانی تیم ملی فوتبال افغانستان در رقابت‌های جنوب آسیا بازی کرده را ستوده است.

منصور فقیریار ۲۷ سال دارد و در بازی‌های جنوب آسیا سنگربان دروازبان تیم ملی افغانستان بود که در بازیهای کلیک جنوب آسیادرخشش قابل قبول از خود نشان داد.

در بازی نیمه نهایی مسابقات فوتبال جنوب آسیا در مقابل کلیک نپالدر دقیقه هشتاد و هشت، داور حرکت او را برای مهار توپ خطا گرفت و حکم به پنالتی به نفع نپال داد.

دروازه بان افغانستان پنالتی را گرفت، اما داور ضربه را قبول نکرد و یک فرصت دیگر برای زدن پنالتی به نپالی‌ها داد، که این ضربه هم توسط دروازه بان افغانستان گرفته شد.

در دیدار نهایی با هند در نیمه دوم که هند با تغییر بازی، وضعیت را به نفع خود تغییر داد و بارها حملات خطرناکی را روی دروازه افغانستان سازمان داد. منصور فقیریار دروازه بان افغانستان بود که دروازه افغانستان را همچنان بسته نگهداشت.

از او به نام بهترین دروازه بان این مرحله از مسابقات جنوب آسیا نام برده ‌شد و در قهرمانی تیم ملی فوتبال افغانستان در جنوب آسیا نیز نمی تواند نقش او را نادیده پنداشت.

تیم ملی افغانستان با قهرمانی در جنوب آسیا توانست که شادی بی‌سابقه را برای مردم افغانستان به ارمغان آورد.

 

 

 


 
گروه اینترنتی قلب من